Translate

onsdag 28 mars 2012

Vårens första regn.

 Så underbar doft. Idag då regnet strilade ner var jag tvungen att stanna upp i steget och bara lukta. Nog är det en speciell doft då det första vårregnet är här, landar mot de torra gamla löven från förra året. Underbart.
Kände mig lite som Pippi Långstrump sedan då jag gick med sydvästen på huvudet och plaskade i vattenpölarna. Ha ha.

Idag har jag annars servat med mat och kaffe till husets gäster. Så fick jag möjlighet att åka till Nässjö och hämta brorsans dotter som idag tagit bort tandställningen efter att ha haft den i tre år. Det kändes faktiskt lite dråpligt, jag kunde verkligen känna igen mig . Jag hade ju också en sådan fastcementerad tågräls i tre år. Och jag minns det som igår då jag för första gången på dessa år fick se mina tänder igen. Det kändes som om dom var JÄTTESTORA. Som hartänder! Och den släta känslan innanför läpparna, ja det var verkligen konstigt. Gott att åter kunna äta äpple och spisbröd. Det fick jag ju inte då jag hade rälsen i munnen.
En annan bra sak idag var att jag röjde i pärmar. Du milde vad mycket papper man sparar genom åren. Papper som man aldrig eller väldigt sällan tittar på. Nu åkte mängder i sopkorgen. Och det känns jättebra.
Nu sitter jag här i soffan med en hund på var sida om mig. Är så trött så jag kan sitta och sova tror jag. Men ska kika lite på dumburken nu innan jag kryper till sängs.
I morgon hoppas jag kunna fortsätta med min barnbok- har några bilder kvar att jobba med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.