Translate

torsdag 8 mars 2012

Vilken frisk luft vi har

Nog ska vi vara glada som bor i Norden. Klar o fin luft, även om jag tycker jag känner skillnad på södra och mellersta sverige.
Det slog mig häromdagen vad man gör mycket utan att tänka på det. Mycket går på slentrian så att säga.
 Jag gick på en riktigt lång promenad och mötte på denna tur två bilar! Inte illa på ca 5 km promenad. Hur som haver så kom jag på mig själv med att varje gång jag mötte en bil så höll jag andan.......................för att slippa dra i mig av avgaserna!!!!   Ja men hallå då?
 Jag skrattade åt mig själv då jag kom på hur stolligt det var. Tänk alla som är ute och går eller springer, eller cyklar etc i städer. Ja i storstadstafik. DOM skulle inte bli gamla om dom höll andan varje gång dom mötte en bil! Ha ha. Så tokigt....

I går kväll var jag på föredrag, ett väldigt roligt sådant. Med Lasse som kursledare. Han är verkligen en inspirationskälla. Han skulle visa på lite vad man ska tänka på då man står och pratar inför andra människor. Vad man kan göra för att folk ska förstå att man faktiskt har något att förmedla och inte minst att inte göra saker som kan distrahera eller förstöra.

Oj vad vi skrattade. Vi höll på i tre timmar men hade smidigt kunnat hålla på ett par timmar till.
Vi var ca tolv kvinnor som fick turas om att stå inför gänget och presentera något vi brinner för. Jag berättade såklart om min bok efter sjukdomen.
En väldigt nyttig träning och ett underbart gäng. Vi kände inte varandra sedan tidigare men vi lyckades slänga bort det mesta av nervositeten och verkligen dela med oss av saklig kritik och tips och inte minst BERÖM. Somliga tyckte att benen skakade, men det såg ju inte vi som lyssnade. Somliga tyckte inte dom hade något att berätta men fängslade oss fullständigt. Ja, det här vore bra för alla att få prova på. Fantastiskt roligt och lärorikt.

Som vanligt kom vi in på alla möjliga sidospår då vi pratade. Ett var att prinsar och fint folk förr kläddes upp i rosa kläder. Killarna alltså. Visste ni det? Det hade jag ingen aning om.
Så det där med att rosa ska vara flickigt och lite larvigt det är helt fel. Eller det har i alla fall kommit till på något sett under senare århundraden. Så ni killar som vågar ta på er en rosa skjorta eller linne, BRA jobbat
. Och nog är det trevligt med lite färg mitt i allt det grå också ibland.
Säger jag som här sitter i blå jeans, svart linne och en lila varm tröja uppepå det. En gång lila, alltid lila som Patrik brukar säga till mig.
Nu snöar det och jag måste göra någon nytta. Har bedrivit taxiverksamhet hela morgonen, gick upp vid femtiden, så nu är det Back to work som gäller. I eftermiddag ska jag till revisorn o lämna ifrån mig lite roligt så han har något att göra också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.