Translate

fredag 27 januari 2012

En dag i skrivandets tecken

Idag har jag skrivit och skrivit och återigen skrivit. Och nu skriver jag här..... Vill önska er alla en riktigt skön och bra helg.

Vi har haft besök av rörmokare idag, fått bekräftat vad som är fel så hjälp kommer förhoppningsvis till veckan så vi får värme i huset igen. Får pälsa på mig denna helg också och duscha snabbt.......Det finns ju dom som har det värre. Käre nån, jag har ju tak över huvudet, fulla garderoben med kläder, ved att elda i spisarna, ja , mig går det ingen nöd på.

Hur trivs då hundarna med den nya soffan? Nja, det är väl sådär. Blank vaxduk hör väl inte till hundars specialmaterial att ligga på. Men det funkar. Och idag lade jag dit en liten mattbit och se, direkt lägger sig en hund där. Det bästa med soffan i hundarnas ögon är tror jag att dom kan titta ut genom fönstren och får bra koll på läget. Och det bästa med soffan för mig är att dammet nu inte yr som tidigare, lätt att torka av soffan och hålla rent. Alltså en fullpoängare så här långt.

Nu ligger hundarna och gnager på varsina hundben. Zelma tycker ibland att det är så gott så hon ser ut att njuta så pass så att ögonen går i kors på  henne! Ha ha.

I morgon ska jag åka o se till ett hus, vattna där, handla det sista inför morgonkvällens gäster som kommer hit. Städa förstås och förbereda maten. Jag ska försöka komma ihåg att ta kort på både huvudrätten och desserten så får ni se sedan. Jag lovar att det kommer att bli gott. Går inte att misslyckas..... Nyfiken?

Nu snurrar en cd med Lady Gaga på spelaren, det brinner i öppna spisen, kvällsmaten är på gång, mannen packar och förbereder sig för morgondagens jakt. Ja, mycket bättre kan man väl inte ha det.
Var rädda om er nu därute i vårat avlånga land och alla ni andra med för den delen som läser detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.