Translate

lördag 7 januari 2012

Städa eller skriva?

Det är den stora frågan för tillfället.
Jag borde städa eller rättare sagt jag måste svepa av köksgolvet åtminstone. Men så skulle jag vilja börja förbereda mig inför de kvällar i vår då jag ska få medverka och berätta min story för människor. Skulle passa väldigt bra att sitta med det idag då jag fortfarande är ensam.
Mannen är och jagar med sina kompisar så jag har varit ensam sedan i går morgon. Kan vara rätt skönt några timmar men nu längtar jag allt efter att han kommer hem igen.
Jag går för övrigt med telefonen i  min hand från rum till rum och väntar ifall det ringer från sjukhuset då vår vän ligger kvar och läget är allt utom bra. Med andra ord så har jag svårt att samla tankarna idag, så jag börjar nog med städning i alla fall. Det krävs ju ingen tankeverksamhet för att göra det.

På min gamla Marantz stereo från åttiotalet rullar en cd med filmmusiken till Crocodile Dundee. Helt magiskt underbart. Är nog inne på spår 25 för tredje gången nu idag.
Vad gott att vi har musiken att ta till ibland. Den betyder så oerhört mycket för mig. Så jag har tackat min kära mor o far många gånger genom åren för stereon dom köpte till mig då jag var runt sexton år. Ja käre nån, det kanske tom var på sjuttiotalet jag fick den! Jag hinner inte med, börjar visst bli gammal, vad roligt!
Den hänger i alla fall med väldigt bra den gamla stereon. Samma original högtalare och skivspelare som då. Har ganska många skivor kvar i min samling också så är jag riktigt sentimental kan jag sätta på en lp skiva med ex John Paul Young, Yesterdays Hero ........ Häftigt eller hur?
Måntro om kanske det modet kommer tillbaka någon gång med skivor igen?! Det skulle vara kul. Då är ju jag tidig med att ha grejerna!
Nehej, nu får jag väl ta tag i tillvaron och dra igång dammsugarmonstret och göra lite nytta. Men jag återkommer nog hit senare idag.
Ha det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.