Translate

onsdag 4 januari 2012

Hur rättvist är livet egentligen?

Älskade vänner som sitter vid sjukhussängen och vakar vid er bror. Mina tankar går oavbrutet till er och jag önskar jag kunde göra något för er.
En operaration är alltid en risk , det vet vi. Men ingen av oss kunde väl ana detta mardrömsscenario som utspelar sig nu.
Jag vill inte gå in närmare här på vem eller vilka jag syftar på. men vill ni hjälpa mig att sända en skyddande stärkande tanke till dessa våra vänner så tackar jag för det.

Då jag var sjuk med min cancersjukdom och fick behandlingar fick jag många uppmuntrande hälsningar från vänner. En del hade tända ljus för min skull. Det värmde.
Jag har eldat upp många ljus senaste veckan kan jag säga. Det kanske inte hjälper men det gör mig påmind i tanken om hur mycket vi betyder för varandra. Vilken värme vi kan ge varandra. Vad riktig vänskap betyder. Den är oerhört värdefull och ska skötas som en ömtålig planta. Vattnas som en växande späd ört. Gödas och skötas om för att orka leva vidare.

Ute tjuter vinden hårt mot hus o träd. De stora grenarna ute i de gigantiska träden svajar hit och dit av vindens hårda tag. Nu får dom visa vad dom går för.
Inga strömavbrott så här långt så vi kanske klarar oss denna gång.
Kavring i ugnen som sprider en god doft i hela huset. Den första av kanske tre plåtar då den ska räcka till många personer.
Var rädd om denna dagen vänner. Vi vet inget om morgondagen. Vi vet alla att ingen lever här på jorden för evigt, men resan från livet här kan te sig så olika. Och så orättvist.
Greppa dagen idag och använd den, den är du värd och du kan göra något bra av den och säkert betyder du mycket för någon eller troligen för många.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.