Translate

fredag 20 januari 2012

Vilken fantastisk dag

Vilken fantastisk dag- !
 Får jag säga så efter att ha varit på begravningsgudstjänst o minnesstund efter vår goa Marie? Jo, men det är sant.
 Det blev en helt fantastisk dag. Många tårar och mycket känslor men sååååå mycket Kärlek. Marie var så stark bland oss känns det som. Kistan där framme i kyrkan i ett hav med blommor. Så ljust och så vackert.
Och fastän hon inte fanns hos oss idag levande så kände vi alla hennes starka vingslag så tydligt. Jag tror inte någon av oss som var med idag kommer att glömma den här dagen någonsin. Och jag hoppas som en talare sa, att vi ska få bära med oss Maries otroliga styrka i att visa medkänsla och kärlek där hon gick fram. Ja, då jag satt där så var det sådan kärlek så man önskade att man finge omfamna  alla som satt där i en enda stor kram, så starkt. Vad fantastiskt att få uppleva sådan samhörighet.

Jag vill tacka nära o kära för att vi fick dela den här dagen med er. Tack för det fantastiska bildspelet, de fina talen, ja alltihopa.Marie kommer alltid att ha en plats hos mig, och jag ska verkligen än mer försöka jobba på hennes livsfilosofi, att vara ärlig och rak, att inte krångla till det så utan faktiskt våga säga berömmande ord om jag känner det för någon jag  möter, att våga krama om människor jag möter än mer än jag gör idag. Våga vara mera spontan. Och framförallt värna om varandra och visa varandra kärlek och omsorg.


Lycka är att kunna le genom tårar... när du gråter!

Tack Marie, det fick vi göra idag. Tack Marie för att jag fick låna lite av din tid här på jorden.
Vila i frid nu så ses vi en annan dag. Då ska vi kramas och vi ska dansa.....alla tillsammans.
Kram Maggie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.