Translate

tisdag 3 januari 2012

Stormen Emil

Så är det dags IGEN. Denna gången heter visst stormen Emil. Då lär den vara busig och full av upptåg och överraskningar, eller?  Låter värre än Dagmar tycker jag. Undrar vem det är som döper dessa stormar, är det förslagslådor till metereologerna i olika länder ? Och så röstar dom sinsemellan!
Hoppas det inte blir så hårt i alla fall. Jag var nyss ut med hundarna och då snöade det blötsnö på tvären, uschligt.
Idag har jag straipat en av våra skogsmaskiner igen, med vår egen logga. Gick inget vidare denna gång trots att jag nu gjort detta flera gånger. Och trots att jag idag var inomhus i en verkstad och hade det varmt o gott. Jag tror att det åbäkade sig pga att det var den sista loggan jag hade kvar i denna storlek. Psykiskt alltså!! Blev lite luftbubblor o veck men det kanske rättar sig till med tiden. Om inte så får jag väl försöka byta till sommaren.
Till middag idag blev det en egen gjord pyttipanna på älgkött, potatis, charlottenlök, squash och broccoli. Riktigt bra. Förstörde det hela med en köpt rödbetssallad, säkert full med E-ämnen och annat onyttigt. Men gott var det i alla fall.
Usch vad det ramlar blött mot rutan nu, vad skönt att sitta här inne o mysa. Ska ringa till en kompis nu o prata bort en stund. Ha en skön kväll ni med och så hoppas vi att Emil håller sig  snäll mot alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.