Translate

onsdag 18 januari 2012

Snacka om underläge!

Ja, jag ligger verkligen i underläge. Det fick jag bevisat idag. På radion berättade dom att en känd artist och av mig mycket omtyckt sådan har 18 miljoner besökare om dagen på sin blogg!!!!!!!!Jag behöver inte säga vem det är. Och jag som är så glad för mina läsare!!!!!!! Ni är i snitt 34 om dagen på min blogg! Men det är klart att jag ska nog inte jämföra mig med henne................................jag är jätteglad för varje läsare jag får....

Idag fick jag hem programbladet från bröstcancer föreningen och där står det om min föresläsning om boken som jag ska få ha i februari. Ser fram mot det och försöker stilla mig ibland och tänka till om upplägget. Är ju så mycket man vill berätta.

Såg ett inlägg i face book från cancerföreningen där dom ville ha kommentarer från läsare. Och snacka om att dom fick många svar. Otroligt vad många livsöden det finns i detta ämne.

Ska det snöa i natt igen måntro? Det lät så igår i alla fall. Mysigt vore det men det får inte bli för mycket av det goda. Då blir det bara besvärligt.

Idag har jag skrapat och tvättat ett badrumstak i ett hyreshus som vi hjälper till att ta hand om. I morgon ska det målas. Det är bra mycket roligare än att skrapa o slipa. Helt klart. Fördelen med detta badrum är att takhöjden är under två meter. Perfekt, då behöver inte ens jag någon pall.
Det tokiga var idag då jag åkte till huset, glad i hågen, med målartvätt i baksätet på min bil! Brukar inte lägga sådana saker i baksätet, på skinnklädda säten, jag vet att man absolut inte ska göra det. ÄNDÅ gjorde jag det. Var ju så liten bit att åka och flaskan var ju helt ny, Man tror ju att nyinköpta flaskor är stängde!
MEN NEJ! Inte denna! Då jag stannade bilen för att ta ut mina attiraljer så hade lockat lossnat så gott som helt och vätskan hade runnit ut på mitt vita fårskinn och vidare på sätet och ner under sätet! SÅ TYPISKT. Bara att springa o hämta papper, rycka loss sätet och torka.... Hm. Nästa gång kommer jag inte att lägga något sådant i sätet, helt klart. Och jag kommer att kolla nya flaskor med för den delen så korken sitter där den ska!
Det blev inga märken på sätet så det gick bra. Det luktar dessutom väldigt rent i bilen så det kanske var bra. Och så blev ju fårskinnet tvättat med. Ja, nästan bara fördelar.
Man lär så länge man lever.

Dom pratar om på nyheterna nu att kaptenen ombord på det olycksdrabbade fartyget i Italien  gjorde en hälsningsgir för att hälsa på en gammal kollega!!!! Snopet och mycket retligt. Fy så jobbigt när det nu visar sig allt mera vad denna olycka har lett till. Han lär inte få chans att göra om det, tror jag inte i alla fall. Hoppas jag verkligen.
Och den överblivna killen efter innebandy turneringen var visst inte överbliven. Bara arg! Tänk så tokigt det kan bli då. Fördelen med denna nyhet var väl i alla fall att journalister satte lite mer fokus på barn o idrott o prestationskrav o föräldrars inflytande etc. Bra att diskutera.
Nu ska hundarna ut igen så det är bara att klä på sig än en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.