Translate

måndag 2 januari 2012

Rubrikernas spralliga finurligheter

Hallå där.
Idag fastnade mina ögon på en rubrik på första sidan i dagens tidning! KOLLA!


Ursäkta om jag är trög eller så men HALLÅ! Vem ska inte gynnas av en tågsatsning om inte PENDLARNA? Det är väl dom som åker med tågen som kan dra nytta av det...... eller kan man tyda det annorlunda....hm....

Hur som haver. Idag har jag bla slitit i mitt hår då jag behövde hjälp med ett par mailadresser hos   Telia. Men att komma fram till en person på telia som kan svara på mina frågor och faktiskt hjälpa mig, det är ju lättare sagt än gjort. Efter många väntande minuter i telefon köer och kopplande till olika kontakter  så fick jag kontakt med en kille i andra änden. Men han förklarade att jag måste göra ändringen själv, det kan man inte göra per telefon......men för att göra ändringen måste jag komma åt adresserna på telias "mina sidor"....och det kunde jag inte.............Alltså, man kan ju få nervöst sammanbrott för mindre.
Efter ett antal kontakter på telia fick jag så tag på en norrlänning i andra änden av luren. Att just norrlänningar ska vara så duktiga på att förstå då! Han fattade vad jag menade och sa att jag visst kunde få hjälp, han lyckades dessutom med den stora bedriften att koppla mig till en tjej som faktiskt kunde hjälpa mig! Wow.
Jag tror att jag ska klara av fortsättningen nu av detta drama. Men att det ska behöva vara så krångligt och omständigt. Det tar på energin må jag säga.

Nu ska jag ge mig ut i mörkret och försöka hitta till soptunnan. Och rasta lite hundar igen för tredje gången idag. Ha det så bra så ses vi igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.