Translate

tisdag 17 januari 2012

Jag kan se igen!

Vilken bra dag jag fick idag. Har varit hos min goa frisörska Frida som hjälpte mig med mitt numer långa vit -gråa hår som inte alls är som det var tidigare. Tills idag hade jag svårt att se då allt hamnade i mina ögon kändes det som. Men vips så klipper hon lite här och lite där och ......så kan jag se och känner mig som en ny människa. Att det kan sitta så mycket känsla i håret!
Nu skymmer det ute och denna dagen lider mot ända med. På spisen står en älgstek för middag med maken. Och en gryta med tomtegröt till morgondagens frukost. Så bra jag har det. Ingen svält här inte.

Och nu har jag det varmt i huset igen så det är skönt.

Var det då rätt vinnare av Jerringpriset igår? Hm, njae jag kanske inte tycker det. Jag önskade verkligen och röstade på Markus Hellner då jag tyckte att han ensam gjort en enorm prestation. Men jag ska nog inte yttra mig för mycket angående hästsport, jag kan inget om den. Absolut inget! Minns mest min mormor som sa då hon såg trav på tv: Stackars hästar, om människorna kunde springa själva istället för att sitta där o sitta........
Nja, hon var snäll min lilla mormor och en väldigt rättvis själ. Men inte heller hon hade väl speciellt stora kunskaper i ämnet hästar. I alla fall inte då det gäller hopptävlingar eller trav.

Mormor ja, kom att tänka på hur rättvis hon alltid var. Som ni kanske vet så har jag ju en bror som är nio år yngre än mig. Då han växte upp och fick en kyckling så skulle ju jag också ha en liten kyckling. Då vår pappa fick ett par gummihandskar i storlek XL så skulle såklart vi barn också ha det. Då jag fick dom kunde jag dra dom upp i ärmhålorna!!!!! Men rättvist var det. Hi hi. Älskade lilla mormor. Kan ännu idag minnas din röst, dina händer, din goa doft..... ja vilka underbara minnen.

Idag ställde jag klockan på 5.40 då Oscar var med på radio P3 o P4. I programmet "Vakna" ringde dom upp och intervjuade honom och Karin angående det glutenfria brödet han bakar på "Friends of Adam" i Stockholm. Som vanligt skötte han sig exemplariskt och jag är så stolt o glad. Vilket skönt uppvaknande att få höra hans röst. Ja, det kan väl inte bli annat än en bra dag med en sådan start.

Efter middagen ska jag sätta mig bland mina julkartonger och tömma ut alltihopa på golvet! Jag har lovat mig själv att gå igenom allt och sortera bort sådant som jag inte använder och faktiskt en del som är trasigt och nött. Är alltid samma sak varje år, ner med alla lådor och så rota fram de tomtar och änglar jag vill ha framme medans det mesta ligger kvar i kartongerna o skräpar.  Men nu ska det bli ordning på torpet.

Och så är det handbollsmatch....... hoppas Sverige fixar matchen bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.