Translate

söndag 22 januari 2012

Söndag och lugn dag

Så är det söndag, ute är vitt och fint och jag sitter här hemma ensam med mina hundar.
En dag för att vila och bara vara, känner jag. Gott att få det ibland.
I eftermiddag hoppas jag få lite middagsgäster så i huvudet planerar jag förstås vad jag ska bjuda på.
Vad glad jag är för min familj. Så bra jag har det. Kan inte vara nog så tacksam......


Min orkide´har fått fnatt!
Jag har ganska många orkideer och dom verkar trivas bra i huset, blommar ofta och länge. Trots att jag inte ger varken näring eller duschar dom. Förr så vatnnade jag dom under kranen en gång i veckan men det har jag tröttnat på. Jag bara vattnar dom som jag gör med alla andra blommor. Men igår fick jag syn på denna lustiga skapelse. Den har tydligen slingrat i hop sig nere vid stammen och nu blommar en ny stängel där! Tittar man noga så ser man faktiskt en blomma som har slagit ut inne vid stammen! Den har det inte lätt. Är så tajt där om utrymme men blommar gör den i alla fall. Märkligt.

Men finns viljan så går det mesta.......................


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.