Translate

måndag 23 januari 2012

Var tog söndagskvällen vägen?

Ja, det kan man undra då man vaknar seg till måndag morgon. Då ska man ju vara utvilad och laddad för en ny arbetsvecka....
Men efter att våra grabbar hade varit hemma och vi ätit middag tillsammans satte Patrik o jag oss vid tv:n och såg film! Snapphanarna. Den var jättebra , faktiskt tyckte jag det. Jag är annars inte så fascinerad av krigsscener så men det här var en tuff story.... Men oj, vad lång den var! Hipp som haver så var ju klockan elva! Inte smart att vara uppe så en söndag kväll, jag vet. Men men....
Länge sedan jag såg en film. En skön sak med filmen var att det inte var några reklamavbrott! Ibland blir jag så trött på all reklam så jag har lust att över huvud taget inte sätta på tv.n
Man sitter o sappar mellan olika kanaler för att slippa se samma reklam mer än en gång per kväll. Kan ju inte springa och göra andra saker varje reklampaus, eller?

Ikväll är vi bjudna på kvällsfika hos grannarna här. Mysigt. Dom bor i det huset vi flyttade till här på gården 2006. Ska bli spännande att se hur dom har inrett huset, hur dom använder rummen osv. Det är så kul tycker jag att man kan tänka så olika. Och hur lätt man fastnar i ex möblering. Man sätter möblerna på ett sätt och sedan kör man så i tio år.....utan att reflektera över det. Jag möblerade om betydligt oftare som barn , i mitt rum eller i lekstugan. Den tömde vi på alla möbler, skurade och fixade innan vi bar in allt igen och gjorde så fint. Ha ha, vilka ljuvliga minnen.

Ute är det som en vacker vintertavla idag. Vitt snötäcke, sol från en nästan helt blå himmel. Underbart. Så kul att vara ute med hundarna också, dom är fullständigt tokiga i snön. Älskar att leka med snöbollar, pinnar och annat roligt som kastas framför dom. Jakthunden älskar mest att stoppa ner nosen djupt ner under snön och lukta, alla mysiga spår efter harar och annat osv.
Och så är ju hundarna rena då man kommer in med dom, Härligt.
Valpen har ännu inte fattat hur man hoppar upp på kökssoffan! Jag förstår inte det, hon ser dom andra och hon står och hoppar men icke. Men däremot så har hon kommit på en genväg! Hon kan nämligen hoppa upp på hundburen som står bredvid soffan och därifrån hoppar hon över armstödet på soffan! Underligt, för det skiljer inte många mm i höjd.
Det tokiga är att hon i och med detta kan kliva vidare upp i fönstret. Häromdagen då jag kom utanför huset och tittar mot fönstret så ser jag en hundvalp där!!!!!!!!!!!!!!Men hallåååååååå! Så kan vi ju inte ha det. Så numer står buren framför soffan så kan hon komma dit men inte längre. Alla nöjda och glada.

På morgonen fick jag äntligen undan sista julduken! Förstår inte hur det har blivit. Jag brukar få undan julsakerna snabbt men i år har jag verkligen dragit ut på det hela.  Nu känns det fräscht och mysigt att slippa se tomtar och röda dukar. Nu är det ljust och vinter och livet kör på.
Och nu kan jag inte sitta här längre. Måste in på kontoret en stund och göra lite nytta.
Ha en bra dag alla vänner, det jobbar jag på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.