Translate

söndag 29 januari 2012

Söndag, du härliga dag.

Åh vilken skön söndag jag haft så här långt. Kom just in efter en skön skogspromenad med  mannen i mitt liv och ett par hundar som for runt som ett torrt skinn omkring oss. Dom sover för övrigt gott nu i sina bäddar.
Middagen är på gång, det är ännu nästan ljust ute fastän klockan är över halv fem. Det känns att det går mot ljusare tider nu.
Så tacksamma vi borde vara som har det så bra. Vilken underbar natur vi har i vårat land, allemansrätten ger oss rätt att strosa runt i naturen och njuta och ladda våra batterier fullt. Underbart.
Tog några bilder idag i skogen:

        
Januarisol o snö i Småland................


Det tråkiga på promenaden var då valpen hittar en död liten mus och såklart vill äta upp den! Usch och Fy!!!!
Bara att hålla käken på henne och tvinga upp hennes lilla gap för att få ut en liten mininäbbmus. Den fick ligga till sig vidare högt upp i en gran. Ja, nosen är det då inget fel på på Moa.
Nu är det stilla frid här i köket. Djuren vilar, maten på gång och går mot söndag kväll- Tänk vilken skillnad det är på söndagskvällar numer, jämfört med tidigare i vårt liv. Dels så jag pluggade på annan ort och ofta tillbringade söndagkvällar på tåg. Och så alla år innan mobiltelefonens tid, då allt skulle planeras upp under söndag kvällen. Vi testade ett tag att ha två telefon nummer. Men det resulterade såklart i att folk och kunder som då inte kom fram på ena numret ringde på det andra. Vilket ledde till att jag hade en lång lista på folk som Patrik skulle ringa till. Ingen hit alltså. Bättre då det tutade upptaget och så fick dom testa igen.
Men söndag kvällarna var alltså ständigt uppbokade med telefon, för att planera upp veckan framåt osv. Nu är vi i en annan tid. Söndagkvällarna är lugnare och skönare. Vilket jag uppskattar.

Nu stundar en måltid så nu måste jag sluta skriva.....ha en bra vecka..... skaffa er en bra dag, det jobbar jag på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.