Translate

torsdag 12 januari 2012

Pippi Långstrump

Idag kände jag mig som Pippi Långstrump då hon hoppade i vattenpölarna! Fast ruskigare. Skall förklara.
Vi var i ett hus o höjde värmen  inför besök till helgen. Jag hade med mig valpen o hennes mamma så de sprang där utanför  på åkrarna, och det regnade! Så fick Patrik samtal o åkte iväg snabbt för att möta en skogskille en bit därifrån. Hm. Hur skulle jag nu göra, skulle jag stå kvar inne i värmen o ha hundarna springande därute i blöten, eller skulle jag gå ut till dom? Patrik skulle ju snart komma- jag var i alla fall helt säker på att jag inte kunde ta in hundarna i huset, dom var ju genomblöta.
Sentimental som man är så gick jag såklart ut till hundarna, tyckte inte det regnade så farligt. Gick neråt gårdsplanen till en trave stolp där pressenningen har blåst av, vi skulle täcka den var målsättningen. DÅ öppnade sig himlen fullständigt. Jag blev på ett kort ögonblick totalt genomblöt och nu kunde jag ju absolut inte gå in igen! Inget annat att göra än att jag och hundarna satte oss under pressenningen ......och som det regnade då då! Det bara vräkte ner, haglade i vattenpölen bredvid mig, valpen satt i mitt blöta knä o skakade av köld! Ja men så dumt det blev. Och ingen Patrik i synfältet. Men han måste ju komma snart.
Vad göra nu då, här kunde jag ju inte sitta, kände hur vattnet rann längs benen ner i stövlarna.
Gå in i ett garage, NEJ då skulle jag bara stå där o frysa.
Sagt o gjort, vi börjad gå, han måste ju komma tillbaka snart?
Så vi gick, .....och gick.------- och gick.....fick verkligen hålla i sydvästen då det blåste och regnade på tvären.................. valpen gnällde och jag kunde inte annat än skratta åt eländet!
Vi hann flera hundra meter ner till byn innan Patrik äntligen kom och vi fick ta skydd i den varma bilen. Och hans givna fråga var förstås vad vi höll på med? Detta var väl ändå inte nödvändigt! Nej visst, det var det ju inte-................
Ja tänk så tokigt det kan bli.
Stolpen blev inte täckt idag, det får vi ta en annan dag helt klart.

Nu är vi hemma o inne i värmen´. Har precis klarat av en middag med älgstek, ugnsstekta rotfrukter och champinjonsås. Riktigt gott faktiskt.
Nu ligger valpen här i soffan och sover så gott. Hon är nog rätt trött efter dagens äventyr. Hi hi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.