Translate

söndag 15 januari 2012

Tomtebreven

Nu sitter jag o laddar för att åka till julgransdansen i Adelöv. Med en stor hög brev från tomten till alla barnen. Hoppas dom  blir glada. Det hade jag blivit om jag fått brev från tomten då jag var liten i alla fall.
För övrigt så eldar jag i öppna spisen idag, troligen hela dagen för här är bara 15 grader varmt inomhus! Ingen eldar pannan på gården denna helg tydligen. Tråkigt men bara att gilla läget för nuvarande. Duscha får jag göra till veckan...förhoppningsvis. Tur att vi inte har några gäster denna helg, hade ju varit pinsamt.
Ute snöar det lite. Några grader kallt så det är perfekt väder. Bra med lite kyla nu så våra skogsmaskiner kan ta sig fram lättare i de blöta markerna.

Måste få berömma Ida Ingemarsdotter också, och Hanna Brodin med förstås. Guld idag! Andra dagen i sträck för Ida. Underbart. Och killarna knep silvret, grattis ni med. Och Helena Ekholm silver i skidskytte. Vilken dag. Och så börjar handbolls em i kväll, det ser jag fram mot.
Nu ska jag packa ihop inför julgransdansen. Vi hörs vidare ......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.